Followers

Thursday, July 3, 2014

Dapur Part II

Assalammualaikum & Salam Ramadhan.

Sambungan cerita lepas..

Kita minta mereka dtg pasang hari bekerja since byk tmpt dia nk g pasang dlm 1 hari.
Ramai org buat dgn mereka ni.
Mereka dtg pkul 9pg,zas zap zup, pkul 1tghari siap.
Fyi,Saya cuma tambah kabinet atas dan pintu kabinet. Table top mmg dah siap buat dlu masa nk masuk rumah.

Ni masa brg sampai. Masa ni sy di office, Zul yg snapkan gambar2 ni. Saya ikuti progress pemasangan through whatsApp ajer.


Ohh rindu lak kt dapur lama.masa buat table top dulu memang tak tebuk untuk dapur tanam. Guna dapur biasa aje.bila skrg nk buat rasanya kos agak tinggi sebab nk kena tebuk, tile nk kena tukar.
So saya decide tak perlu tebuk apa-apa. Guna saja dapur biasa.ok jek kan.


Pemasangan laci dan pintu kabinet.

Sila abaikan segala keserabutan di situ. Untuk bahagian atas, saya tambah 2 ruang untuk letak oven dan microwave. senang kerja.
Kalau sebelum ni, hanya letak microwave di atas kabinet. Oven saya letak di bilik belakang. Bila nak baking mmg payah sbb kena berulang alik ke dlm bilik.

Oh ye, tukang pasang cina ye.tp Alhamdulillah bersih dan kemas. 

Bagi saya kemas cara mereka ni. siap sikit, sapu. siap pasang sikit sapu.Habuk pun kurang. 

Masa saya sampai mereka dah siap pasang. Siap kemas dah. Saya memang berpuas hati dengan mereka. Cara kerja mereka terbaik.!! hihi.

Oklah kan warnanya. maybe kurang match dgn table top tapi oklah kan.hitam itu menawan. senang nk match dgn yg lain bila ade project nnti.

Sedikit info tentang kabinet saya.
Facebook contractor : HF Home Deco
Material : Formica + Aluminium [ Black ]
Harga : Mampu milik. boleh email saya jika nak tahu harga. Maaf harga sulit nk cerita disini.hee

Ni lah gambar yang buat saya teruja nak tanya sebut harga dengan En Akhbar ni. Plan asal memang nk warna merah. Tapi bila tgk table top saya warna coklat kayu, batalkan hasrat tu. Pilih warna selamat aje.
Kitchen hood saya belum pasang lagi. Insyallah kalau ada duit lebih nak pasang juga. rasa panas sikit bila memasak. Lagi warna hitam kan.

Bentuk lebih kurang. tp lain sikitlah kan.
Wishlist #2 : DONE.
Wishlist #1 akan datang la. nak ke ikea xtahu bila. jika dipermudahkan Insyallah lengkaplah dapur idaman saya.

Ni pemilihan warna yang mereka kasi. Pilih lah mana2 dalam buku ni. tp tetap berkenan dgn solid colour.


Saya beri 5star pada HF Home Decor. nanti jemput jenguk FB mereka. 
Buat masa ini, rasanya cukup dulu untuk cerita kali ini. Saya kekeringan idea nk bercerita sebenarnya. Boleh ajukan soalan atau apa sahaja di sini atau di email saya : lydia_natasha88@yahoo.com In Shaa ALLAH saya cuba membalas secepat yg mungkin.

Segala isi rumah saya hanyalah biasa-biasa saja. Kami lebih mementingkan kualiti. Tak semestinya mahal barang tersebut ada kualiti, kadang-kadang yang murah juga berkualiti. Jika ada baca post2 saya yang lepas, banyak isi rumah kami di "recycle" barang2 yg masih elok dari rumah family kami. Kami sederhana saja. 

Salam Ramadhan buat rakan-rakan blogger. Jika ada kelapangan In Shaa ALLAH saya akan share lebih tentang tips,idea dekorasi kepada anda. Maaf juga jika tak sempat terjah blog2 anda, tak tinggal komen. Saya lebih pada silent reader. Saya cuba untuk aktif berkomen selepas ini :) 

Till Then.

Lydia.

11 comments:

  1. wahhhh acntiknyaaaaa! sukanyaaaa! mst teruja nk raya kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks.hehe itu mesti.teruja juga nk mengemas :)

      Delete
  2. simple but nice ur kc..salam kenal sis..;)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. boleh la kan.janji org ade kita pon ada :)

      Delete
  4. besh nya ada dapur baru... cantik... :)

    ReplyDelete
  5. hi Lydia , nanti bagi tau hage yer for kc tue ,
    email saya :
    fatimah@tkr.com.my

    ReplyDelete
  6. wah..dah ada KC.. pasni seronok sikit nak susun barang kat dapur.

    ReplyDelete
  7. As saalam..brapa ye harga kc tu,boleh bagi alamat kedai kc?..trima kasih sis..
    Email saya niza_zamri@yahoo.com.my

    ReplyDelete